استاندار آتن: "فرهنگ و گردشگری در اولویت ویژه ما هستند و هدف ما معرفی نوآوری‌های فرهنگی و هنرهای معاصر به گردشگران است"

نیکوس هاردالیاس: 48 میلیون یورو از منطقه آتیکا برای پروژه های فرهنگی در حوضه

آقای "نیکوس خرد الیاس"، استاندار آتن، اعلام کرد که مبلغ ۴۸ میلیون یورو به وزارت فرهنگ و امور ورزش برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی کمک مالی خواهد شد. به گزارش رسانه خبری "نیوز بیست"، استاندار آتن گفت: «مسائل فرهنگی برای ما اولویت ویژه‌ای دارند و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات فرهنگی به کار خواهیم گرفت.» او افزود: «هدف ما معرفی تولیدات فرهنگی شهر آتن، به ویژه نوآوری‌های فرهنگی و هنرهای معاصر، به گردشگران این شهر و حومه آن است.»

این کمک مالی به منظور توسعه مسائل فرهنگی، با حضور خانم "لینا مندونی"، وزیر فرهنگ و امور ورزش یونان، به امضا رسید و در چارچوب برنامه فرهنگی آتن سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۲۷ هزینه خواهد شد. وی تأکید کرد: «آتن شهری جذاب برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ یونان است، زیرا دارای میراث فرهنگی جهانی با زیرساخت‌های بی‌نظیر است. ما در صدد معرفی و نمایش فرهنگ و تمدن خود به گردشگران خارجی هستیم که به شهر ما سفر می‌کنند.»

استاندار آتن ادامه داد: «ما قصد داریم فرهنگ و گردشگری را به هم آمیخته کنیم تا توجه بیشتر گردشگران خارجی، به ویژه در شهر آتن و مناطق اطراف آن، جلب شود. در این راستا، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و حوزه‌های هنری معاصر را به صورت فعال توسعه خواهیم داد. برای این منظور، در مرحله اول ۴۰ میلیون یورو اختصاص داده‌ایم و تا سقف ۴۸ میلیون یورو نیز توانایی ارائه کمک داریم.» خانم "مندونی"، وزیر فرهنگ، نیز بیان کرد: «فرهنگ، بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی، نقشی بسیار مهم در جامعه ایفا می‌کند؛ از یک سو به معرفی فرهنگ و هویت ما کمک می‌کند و از سوی دیگر نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری و درآمد ملی دارد.»

براساس تحقیقات انجام‌شده توسط اداره آمار یونان، هر ۱ یورو سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی، طی ۵ سال آینده، ۳.۴۴ یورو درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت. طبق گزارش همین رسانه خبری، مبلغ اهدایی استاندار آتن از تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ در اختیار وزارت فرهنگ قرار خواهد گرفت. این امر باعث خواهد شد که بلافاصله قراردادهایی برای انجام فعالیت‌های مورد نظر منعقد شود.

ملاحظه:

شایان ذکر است که دولت یونان و مسئولان کشوری سال‌هاست برای جذب گردشگران خارجی و افزایش درآمد، فرهنگ و تمدن را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌اند. در همین راستا، علاوه بر وزارت فرهنگ و دولت یونان، استانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور نیز سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توان به جشنواره تابستانی که توسط تمامی شهرداری‌های کشور، به‌ویژه شهرداری‌های جزایر، برگزار می‌شود اشاره کرد که با این روش تلاش دارند نظر گردشگران خارجی را برای سفر به یونان جلب کنند.

شهرداری‌ها، به‌ویژه در جزایر محبوب گردشگران، این جشنواره‌ها را برای بازدید از آثار باستانی و لذت بردن از دریا و آفتاب برگزار می‌کنند و به صورت رایگان برای گردشگران خارجی ارائه می‌دهند. هدف از این برنامه‌ها افزایش حضور گردشگران و کسب درآمد برای دولت و مناطق مختلف کشور است. البته باید گفت که برگزاری این جشنواره‌ها هزینه‌هایی دارد، اما نسبت به درآمد حاصل از حضور گردشگران خارجی، این هزینه‌ها بسیار ناچیز است.

یونان برای استمرار افزایش درآمد از سفر گردشگران خارجی به مدت طولانی، سال‌هاست که تلاش می‌کند. اگرچه طی چند سال اخیر به دلیل وقوع جنگ‌ها در مناطق مختلف جهان، به ویژه خاورمیانه، گردشگران بسیاری برای گذراندن تعطیلات به یونان به عنوان مقصد امن سفر کرده‌اند، اما یونان به دنبال این است که با برنامه‌ریزی مناسب، درآمد حاصل از صنعت گردشگری خود را به صورت پایدار حفظ کند.

منبع: https://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/۱۱۴۵۳۰۸۷/nikos-chardalias-۴۸-ekat-evro-apo-tin-perifereia-attikis-gia-erga-politismou-sto-lekanopedio

کد خبر 20502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =